מהי ההכשרה של חוקר פרטי?

מהי ההכשרה של חוקר פרטי?

בשנים האחרונות חוקרים פרטיים הפכו לשם דבר במדינה, ואף הם נחשבים כדרך הקלה ביותר על מנת לקבל ראיות שונות, הוכחות ותשובות בכל הנוגע למגוון סוגי חקירות- מגניבות, ועד בגידות, סייבר ואיתור אישים.  אז מי הם בעצם אותם חוקרים פרטיים? החוקרים הפרטיים הם עצמאיים או לחילופין מועסקים במשרדי חקירות אשר חוקרים ומרגלים עבור אנשים פרטיים או גופים כאלה ואחרים בתחומים שונים. המגוון הרחב של האנשים הזקוקים לעזרת החוקרים הפרטיים השפיע על משרד המשפטים להבטיח כי חוקרים פרטיים יעסקו במקצוע אך ורק אם יש בידם רישיון לכך. בנוסף, חשוב לדעת כי לקורס ישנן דרישות בעת ההרשמה כמו תעודת יושר מן המשטרה, כהוכחה שאין ברשות אותו סטודנט תיקים פליליים, וגם תעודת סיום לימודים תיכוניים.

מה לומדים בקורס הכשרת חוקרים פרטיים?

בקורס המכשיר חוקרים פרטיים לומדים מספר דברים –

בקורס בראש ובראשונה לומדים את הבסיס החוקי של תחום החקירות, מה מותר ומה אסור, מה חוקי ומה פלילי- נושאים אלה רלוונטיים במיוחד בעקבות העובדה כי לעיתים במקרים מסוימים ממצאי החקירה הפרטית אף יובאו לבית המשפט כראייה, ויצטרכו לעמוד בחוק על מנת שהיא לא תיפסל. בנוסף, בקורס לומדים באופן עיוני ומעשי את העבודה. משימוש בציוד מעקב משוכלל, ביצוע מעקבים וחקירות מורכבות, יזימה והפקה של מבצעים מסובכים וחשאיים, התנהלות דיסקרטית, תשאולים ותחקורים, הפעלת וניתוח תוצאות של מכונת אמת (בדיקת פוליגרף) ועוד. אין חובת לימודים אך על החוקר הפרטי להתמחות במשרד חקירות מאושר על ידי משרד המשפטים למשך 3 שנים לכל הפחות, ורק לאחר מכן אותו חוקר פרטי מתחיל יוכל לעבור את המבחן הפורמלי של משרד המשפטים ולהתחיל לעסוק באופן עצמאי וחוקי במקצוע. תהליך זה איננו קל ובשנים הראשונות גם לרוב אינו מתגמל כלכלית, אך אדם אשר מעוניין להיות חוקר פרטי ורואה  בכך שליחות, יהיה מוכן לעמוד בקשיים ולהתקדם בדרך.

משרד חקירות מומלץ הוא הבחירה הנכונה

מעוניינים לחקור נושא שטורד את שנתכם? לקבל תשובות לשאלות שמציקות לכם מדי יום ביומו? במשרד החקירות המוכר והוותיק ויצמן יער ישמחו לסייע בכל בעיה או שאלה, וידעו להתמודד גם עם החקירות המורכבות והקשות ביותר.

 

 

צור קשר

ויצמן יער קיים מזה כ-40 שנה ונחשב למשרד הגדול והמוביל בתחום החקירות והמודיעין העסקי עם כ-70 עובדים מורשים מטעם משרד המשפטים. בין לקוחותינו נמנים משרדי עורכי דין מובילים, חברות מסחריות מהמובילות במשק וגופים ממשלתיים וציבוריים. אנחנו מתחייבים ליחס אישי, דיסקרטיות ומקצועיות ללא פשרות.





    Contact