איך מתבצע מעקב סמוי

לדעת איפה החשוד נמצא בכל עת

אנחנו רגילים לראות מעקבים סמויים אחרי אנשים רבים בעיקר בסדרות טלוויזיה ובסרטים אך מעקבים כאלו מתבצעים כל יום רחבי העולם וגם כאן בישראל. מעקבים כאלו יכולים להיות אחרי גבר או אישה שחושדים בבן או בת זוגם בבגידה, מעקב אחרי בעל מקצוע שנשאר בחובות והכריז על פשיטת רגל, אחרי עבריין מסוים כדי לקשור נגדו קשר לעבירה מסוימת ועוד סיבות רבות ומגוונות. המעקב מתבצע בשילוב של הרבה ניסיון, הרבה ידע מקצועי וגם טכנולוגיה מתקדמת.

כיצד מתבצע מעקב סמוי

מעקב סמוי בימינו מתחיל מטכנולוגיה מתקדמת. חקירות יכולות להגיע לסכומים גדולים מאוד בעיקר בגלל שימוש בטכנולוגיה שמאפשרת מעקב אונליין אחרי אדם מסוים, בעזרת מכשירים רבים שחלקם מתבססים על נתוני GPS. בצורה כזו אין צורך לעקוב באופן פיזי אחרי החשוד אלא פשוט לקבל את כל הנתונים ולהפעיל חוקרים שמפוזרים בנקודות מסוימות, כך למשל פועלים המשטרה והצבא בגלל כוח האדם הגדול שלהן יחד עם יכולות מתקדמות, אך גם חוקרים פרטיים עושים בה שימוש.

מלבד שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, חקירות פרטיות פעמים רבות מחייבות מעקב פיזי בעיקר בגלל הצורך לצלם את החשוד. במידה ורוצים להוכיח עבירה מסוימת או קשר מסוים יש צורך לספק הוכחות לבית המשפט או לאותו לקוח שדרש את המעקב ולכן יש צורך בחוקר פיזי שיתחפש ויהיה ליד החשוד בלי לעורר חשד. זו נשמעת משימה קלה אך היא ממש לא כזו ונדרשות הרבה יכולות מצד העוקב כדי להצליח לעקוב במשך זמן רב בסיטואציות משתנות בלי להיות בולט. בחלק גדול מהמקרים משתמש העוקב בתחפושת.

מודיעין לגבי פעילות החשוד

חקירות פרטיות של מודיעין עסקי מתבצעות ברבדים שונים ומגוונים החל מאיתור מסמכים נחוצים לגבי אותה פרשייה, בירור לגבי ההיסטוריה של החשוד וכמובן ציטוטים והאזנות סתר שמהווים חלק חשוב מכל חקירה. מהמידע שמתקבל בפני החוקרים הם יכולים לדעת מהי דפוס הפעולה של אותו חשוד, היכן הוא מבלה במשך כל יום בשבוע, האם יש לו שגרה קבועה כלשהי כמו מקום העבודה שלו, מסעדה בה הוא מבקר לעתים תכופות וכולה. כך ניתן לבצע מעקב סמוי ביתר קלות כשכל הנתונים מתאחדים יחדיו.

משרד החקירות ויצמן יער הוא משרד החקירות הפרטי הגדול ביותר בישראל. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם כדי להוציא את האמת לאור.

למה חשוב כל כך לבצע חקירה חוקית?

אם כל מה שהלקוח רוצה זה לגלות את האמת, אז מדוע בעצם לא כל האמצעים כשרים? קודם כל, משום שהחוקר הפרטי עצמו כפוף לחוקי המדינה בכלל ולחוק חוקרים פרטיים בפרט ובוודאי גם לחוק יסוד צנעת הפרט. שנית, ראיות שהושגו בדרך שאינה חוקית אינן קבילות בבית המשפט, ואף עלולות לסכן את  מזמין החקירה והחוקר בחקירה פלילית.

אילו דרכים חוקיות עומדות בפני החוקר הפרטי?

אחת השיטות המקובלות ביותר היא מעקב וצילום – זוהי שיטה יעילה במיוחד  בחקירות אישות אך בהחלט טובה גם בתחום חקירות כלכליות שבהם יש לאסוף מידע ללא שהאובייקט מודע לכך. למעשה, המעקב הנו חוקי, וכשהוא מתבצע בצורה מקצועית ויעילה, ניתן להגיע למיצוי החקירה בתוך ימים או שבועות ספורים.

בחקירות מורכבות שבהן המעקב לא יהיה יעיל. ניתן להשתמש בחוקרים סמויים העובדים תחת כיסוי מתאים–ומדובבים את הנחקר הפוטנציאלי. המדובבים המקצועיים מצליחים לגרום לאחד הצדדים לספר את האמת, וכך ניתן להציג את המקרה בבית המשפט.

שלב נוסף הנו חקירה ישירה שבו נחקר האובייקט על המידע שנאסף עליו בשלב הסמוי ותוך בדיקת מהימנות גרסתו ביחס לממצאים שנאספו.

חשיבות המקצועיות של החוקר הפרטי

מעבר לכל דבר אחר, כשאנו מדברים על משרדי חקירות, החלק המרכזי בהצלחת החקירה נעוץ בכמה גורמים: מקצוענותו של החוקר הפרטי שמנהל את החקירה, היצירתיות שלו והניסיון. אומנות החקירה נרכשת עם השנים, ולניסיון יש משקל רב, כך שאם אתם רוצים לבצע חקירה מהירה, מקצועית, וחשוב מכל, חוקית – כדאי שתפנו למשרד חקירות ותיק ואמין, גם אם זה יעלה לכם קצת יותר.

משרד חקירות ויצמן יער מוכר היטב במשך שנות פעילותו הרבות סייעו הממצאים והראיות שאספו  להכרעת הליכים משפטיים רבים ובזכות כך צבר המשרד מוניטין רב בקרב עורכי דין חברות גופים עסקיים משרדי ממשלה ולקוחות פרטיים.

מגוון החקירות שבהם מתמחה ויצמן יער כולל הזמת תצהירי שווא, חקירות כלכליות, איתור נכסים, חקירות אישות, בדיקות לגילוי האזנות ועוד..

חשוב לפנות למשרד חקירות מנוסה

לדוח חקירה שבו ראיות של ממש על המעילה או ההונאה ישנן כמה יתרונות וביניהם, זירוז הטיפול המשטרתי, הגדלת סיכויי ההצלחה בהליך הפלילי וסיוע רב גם בהליך האזרחי. זכרובחירה נכונה של משרד חקירות מנוסה בתחוםאשר תוביל לגילוי ממצאים איכותייםיכולה להיות המפתח אשר יוביל להצלחת התהליך בכל הנוגע לחקירות הונאה ומעילה!

אשר ויצמן
(הכותב הנו הבעלים של משרד ויצמן יער חקירות)

צור קשר

ויצמן יער קיים מזה כ-40 שנה ונחשב למשרד הגדול והמוביל בתחום החקירות והמודיעין העסקי עם כ-70 עובדים מורשים מטעם משרד המשפטים. בין לקוחותינו נמנים משרדי עורכי דין מובילים, חברות מסחריות מהמובילות במשק וגופים ממשלתיים וציבוריים. אנחנו מתחייבים ליחס אישי, דיסקרטיות ומקצועיות ללא פשרות.





    Contact