חברת זוגלובק, באמצעות משרד החקירות הפרטי ויצמן יער, החדירה חלב לאריזות של נקניקיות כשרות של מתחרותיה ושלחה אותן לבדיקה במעבדת בקטוכם. על סמך הממצאים של אותה מעבדה נתבעה חברת הבשר לאחרונה. בקטוכם גילתה את החלב, אך לא זיהתה את החבלה.

 

חשיפת הקלות שבה אפשר להטות תוצאות בדיקות מעבדה בישראל ומעוררים תמיהות על נוהלי הבדיקה של המעבדה הגדולה בישראל.

לפי התצהירים, חוקרים פרטיים ממשרד החקירות ויצמן יער הראו בשלוש בדיקות שונות כי הבדיקות שעורכת המעבדה אינן מקיפות, וכי "הדו"חות שהמעבדה מנפיקה אינם משקפים את המצב האמיתי של המוצרים שנשלחים אליה לבדיקה". בתצהיר שהוגש לבית המשפט כותב החוקר מטעם משרד ויצמן יער: "מהפעולות שביצענו עולה כי ניתן לעשות כל מה שעולה בדעתו של מי שמוסר מוצר לבדיקה במעבדה, כשהאריזה אינה אטומה, וכל תוצאה שמתקבלת חסרת משמעות".

תחילה הזריק אחד החוקרים באמצעות מזרק כמה טיפות חלב לחבילה של יחיעם והגיש אותה למעבדת בקטוכם לבדיקה, בעודו מתעד הכל בווידיאו. "עצם פעולת החדרת המזרק לחבילת הנקניקיות פגמה באטימות האריזה ואף הותירה סימן זעיר על הנקניקייה עצמה", כתב החוקר בתצהירו. אולם בבדיקה לא התגלתה החבלה במזיד – לא החדירה לשקית ולא ההזרקה. בתעודת המעבדה צוין: "האריזה נמסרה באריזתה המקורית כשהיא מקוררת". וכצפוי, גילו ממצאי הבדיקה שאריות של חלב בנקניקיות.

From the news

צור קשר

ויצמן יער קיים מזה כ-40 שנה ונחשב למשרד הגדול והמוביל בתחום החקירות והמודיעין העסקי עם כ-70 עובדים מורשים מטעם משרד המשפטים. בין לקוחותינו נמנים משרדי עורכי דין מובילים, חברות מסחריות מהמובילות במשק וגופים ממשלתיים וציבוריים. אנחנו מתחייבים ליחס אישי, דיסקרטיות ומקצועיות ללא פשרות.





    Contact