בדיקת פוליגרף

בדיקת פוליגרף לעובד

כוחו של כל ארגון נעוץ ללא ספק בעובדים שלו, כאשר נאמנותם ועבודתם הטובה מצעידה אותו קדימה. יחד עם זאת, אותם עובדים עצמם עלולים להיות גם עקב האכילס שלו, במצב שבו הם לא נאמנים ומועלים באמון שניתן בהם. כאן נכנסת לתמונה בדיקת פוליגרף לעובד. בדיקה זו נערכת כצעד משלים לחקירות סמויות ואו במסגרת בדיקות מהימנות לאירוע ספציפי.

במקרים רבים נערכות הבדיקות כצעד מנע אחת לתקופה כשמטרתן שמירה על "מתח בריא" בעסק ומניעת תופעות כגון זליגת מידע גניבות מעילות וכדומה, בדרך כלל נבדקים בשגרה אנשים שעובדים במקומות רגישים בעסק, אך הבדיקה יכולה להתרחב לכל מי שקשור לאירוע הרלוונטי.

מתי הפוליגרף הוא חלק מהשגרה?

במערכת הביטחון ובחלק ממשרדי הממשלה, בדיקות הפוליגרף ברורות מאליהן ומהוות חלק משגרת התעסוקה עבור העובדים, ובוודאי עבור אלו מהם שממלאים תפקידים רגישים. חוסר נאמנות של עובד במקומות כאלה עלולה לעלות מחיר כבד למדינה ולאזרחיה, ולכן מקובל לערוך בדיקת פוליגרף לעובד עם כניסתו לתפקיד, ולאחר מכן מדי כמה שנים. מעבר לזאת, במקומות רגישים במיוחד, העובדים יכולים להתבקש לעבור את הבדיקה בתחילתו של כל פרויקט. במצב כזה, הבדיקה היא חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של העובד, ולכן הדרישה לעבור אותה טבעית לחלוטין.

בדיקות פוליגרף במגזר העסקי

בדיקות פוליגרף מיושמות כיום גם בקבלת עובדים למשרות בכירות במגזר העסקי. גם כצעדי מנע וגם עקב אירוע ספציפי חשוב לזכור שכמעט כל חברה היום עובדת בתוך סביבה תחרותית, והעברת מידע רגיש לגורמים לא מורשים עלול לפגוע באופן חמור ואף אנוש בחברה.

חברות רבות חוששות מלקבל לעבודה אנשים לא נאמנים, ולכן מבצעים בדיקות פוליגרף  גם עבור מגויסים שמיועדים לתפקידים בכירים ורגישים, בעלי נגישות גבוהה למידע רגיש עבור החברה. ויצמן יער חקירות הוא אחד המובילים בישום בדיקות פוליגרף בכל ההיבטים שצוינו לעייל.

משרד החקירות ויצמן יער הוא משרד החקירות הפרטי הגדול ביותר בישראל. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם כדי להוציא את האמת לאור.

מתי מבצעים בדיקת פוליגרף?

ישנם גם מצבים שבהם יש לבצע בדיקת פוליגרף לעובד בעקבות מעילה, גניבה או מעשה חמור אחר שקרה בעסק. העובדים שיתבקשו לעבור פוליגרף יהיו כאלו שהיו מעורבים ואו שהוחשדו מסיבה זו או אחרת בשייכות לאירוע. ראוי להדגיש כי הבדיקה גם מנקה ומזכה את מי שלא היה מעורב במעשה כנגד החברה ומעניקה לו סוג של "תעודת הכשר" שהוא נקי ואינו מעורב באירוע ובכך ניתן להמשיך ולעבוד עימו באמון מלא. בדיקת הפוליגרף תהיה בדרך כלל חלק מחקירה כללית, גלויה או סמויה, שמתנהלת בארגון ולאו דווקא הראייה היחידה .

בדיקות פוליגרף – משימה למקצוענים!

לא משנה מהי הסיבה לביצוע הפוליגרף, תוצאותיו בעלות חשיבות קריטית לארגון. מסיבה זו חשוב לפנות לחברה מקצועית, שיודעת לבצע את הבדיקה בצורה נכונה ומדויקת עד כמה שניתן. משרד חקירות ויצמן יער הוא מהמובילים בתחום בעל ניסיון עשיר ביותר בביצוע בדיקות פוליגרף לעובדים, והוא מעמיד לרשותכם את ניסיונו הרב.

לפרטים נוספים צרו קשר: 03-5627777​

חקירות כלכליות

פוליגרף לעובדים

במהלך בדיקת פוליגרף, הנבדק מחובר אל המכשיר באמצעות אלקטרודות המסוגלות לזהות את תגובות פיזיולוגיות הללו והן מסמנות אותן על הפלט הנפלט ממנו. טרם הבדיקה מעיין המומחה בחומר הרקע ומנסח שאלות מתאימות. ניסוח אופטימאלי של שאלות כאלו הינו מרכיב חשוב בבדיקה עצמה ומסייע להסיק מסקנות נכונות. התהליך מתחיל בשיחה מקדימה עם הנבדק לאחר שהוא זוהה באופן ודאי ונבדק מצבו הבריאותי והנפשי. הנבדק חותם על טופס השאלות המוסכמות, ובכך, מסכים חוקית להישאל עליהן. השאלות עצמן הן קצרות, פשוטות וברורות ככל האפשר, וכאלו אשר התשובה עליהן היא חיובית או שלילית. לאחר הבדיקה מתבצע ניתוח של התשובות ועל סמך התגובות לאותן שאלות ניתן יהיה לבדוק אם הנבדק, אכן, שיקר ביחס לשאלות הספציפיות הללו. את הדו"ח הנכתב מעבירים למזמינו. לא ניתן לכפות בדיקה על אנשים, לא ניתן לבדוק ילדים מתחת לגיל 12, וכן, נשים בהיריון. לא מקובל לבדוק אנשים החולים במחלת נפש ללא אישור מוסמך. קיימות הנחיות נוספות וברורות שיש להקפיד עליהן.

בדיקת פוליגרף למועמד לעבודה

ישנם מקרים ונסיבות בחיים שבעקבותיהם אדם צריך לבצע בדיקת פוליגרף על מנת לוודא כי הוא דובר אמת. לאלו מכם שנאלצו לעמוד בסיטואציה שחושבים שאתם דוברי שקר, בוודאי מצאתם את עצמכן מנסים להוכיח את חפותכם בכל דרך אפשרית. אנשים מעדיפים לבצע בדיקה במקרים שבהם לא מאמינים להם והדרך היחידה להוכיח צדק, היא על ידי הבדיקה הזו. המאמר ידבר על כל הנושא בדיקת פוליגרף וחשוב לציין כי התוצאות של הבדיקה חשובה מאוד לנושאים פליליים והיא יכולה לפעמים לשנות לכאן ולכאן.

איך מתבצעת בדיקת הפוליגרף?

בכל העולם הבדיקה מתבצעת באותם שלבים: יש שלוש קטגוריות הקטגוריה הראשונה היא סדרת שאלות חמות הקשורות לנושא זה, הקטגוריה השנייה סדרה של שאלות שלא קשורות כלל לחקירה, והקטגוריה השלישית אלו שאלות ביקורת הכוונה. מעוניינים לעבור בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח את חפותכם? לא יודעים לאן לפנות? פנו אל ויצמן יער, משרד החקירות המוביל במדינה אשר בעל למעלה מ40 שנות ניסיון בתחום ונציגיו ישמחו לסייע.

 

 

מכון לבדיקת פוליגרף

מהי בדיקת פוליגרף?

בדיקת פוליגרף מבוצעת על ידי מכשיר חשמלי שבעזרת ניתוח תגובות פיסיולוגיות שונות, הוא יכול לקלוט אם הנחקר משקר. הבדיקה הזו משמשת גופים רבים כמו: חברות ביטוח, מבדקי תעסוקה ובתחום האבטחה. על פי החוק לא ניתן להשתמש בבדיקת הפוליגרף אותה עורכת המשטרה בהליך המשפטי, אלא רק במהלך המעצר האדם יכול לבחור אם הוא מעוניין או לא להיבדק במכשיר. חשוב לזכור כי תוצאות בדיקת הפוליגרף אינן מוחלטות ולעיתים נופלות טעויות בעקבות לחץ הנבדק, או לחילופין רוגע קיצוני.

בדיקת פוליגרף פרטית

בדיקת פוליגרף נועדה לבדוק אם האדם שבאמצעותו הוא נבדק דובר אמת או משקר. פעולתו של המכשיר מבוססת על ההנחה שכאשר אדם משקר מתרחשות בגופו תגובות פיזיולוגיות בלתי נשלטות ורצוניות כמו: רעד, דפיקות לב, הזעה, עלייה בלחץ דם ועוד. מפעיל המכשיר הוא אדם מיומן המתמחה פעילות זאת ויש חשיבות רבה לאופן הבדיקה שחייבת להיעשות על ידי מכשיר תקני. הבדיקה נדרשת בנסיבות שונות. ניתן לקבל שירות זה בחברת "ויצמן יער חקירות" בעל הניסיון בתחום.

בדיקת פוליגרף – איך מתבצעת?

הפוליגרף יכול לשמש כראיה במשפט אזרחי כאשר שני הצדדים מסכימים לכך. במשפט פלילי אין מכירים בו, אבל הוא יכול לשמש כלי יעיל בעת חקירות. בדיקות פוליגרף נעשות לצורך בדיקת מהימנות אנשים, בעת חקירות, בעת מיון לקליטת עובדים בחברה, להוכחת חפותו של אדם נוכח האשמה חמורה שהוטחה בו ועוד. הניסיון מלמד כי בדיקות פוליגרף מצליחות לקבוע בסבירות רבה אם הנבדק משקר ומסייעות רבות למזמינים אותן. מומלץ להזמין בדיקות אצל חברת "ויצמן יער חקירות" בעלת המוניטין בנושא אשר מומחיה למדו את התחום באופן יסודי.

צור קשר

ויצמן יער קיים מזה כ-40 שנה ונחשב למשרד הגדול והמוביל בתחום החקירות והמודיעין העסקי עם כ-70 עובדים מורשים מטעם משרד המשפטים. בין לקוחותינו נמנים משרדי עורכי דין מובילים, חברות מסחריות מהמובילות במשק וגופים ממשלתיים וציבוריים. אנחנו מתחייבים ליחס אישי, דיסקרטיות ומקצועיות ללא פשרות.





    Contact